*Nettavisen* Økonomi.

Bilfirmaene har de mest fornøyde kundene

Foto: Meek, Tore (SCANPIX)

Scorer best på Norsk Kundebarometer.

Bilforhandlerne lå i mange år lavt på listene hos Norsk Kundebarometer. Men de siste årene har dette snudd. Ifølge Norsk kundebarometer har de i år de mest fornøyde kundene, skriver Dagens Næringslivs papirutgave tirsdag. Bilforhandlerne har 80 poeng i gjennomsnitt, noe som betyr at kundene definerer seg selv som begeistret.

De mest fornøyde kundene fant de hos Toyota, BMW, Volvo, Skoda, Mercedes-Benz og Audi. Midt på treet ligger Volkswagen og Nissan. Ford-kundene betegnes som likegyldige.

Nederst på lista ligger kleskjeden Lindex, som utfra Norsk Kundebarometer har de minst fornøyde kundene.

- Vi liker ikke å ligge nederst på en sånn liste. Vi skal selvfølgelig se nærmere på tallene og ta i et tak for å endre på det til neste år, sier markedssjef Nina Haugen i Lindex. Men hun forklarer også at de i fjor hadde en omsetningsøkning som var høyere enn resten av markedet, og at det viser at kundene liker å handle hos dem.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.