*Nettavisen* Økonomi.

Brukte klær overrasker

Fretex satser annerledes i sin nye annonsekampanje. Se den her.

19.02.07 11:31

Den er langt fra lik de ordinære kjeskjedenes markedsføring.

Fretex starter en ny profilkampanje kommende uke i Adresseavisen, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvenden, samt A-Magasinet. Kampanjen består av fire ulike motiv til dobbeltsider og helsider. Det skriver reklamebyrået Kitchen, som har utformet kampanjen, i en pressemelding.

NA24 - din næringslivsavis

- Vi viser vanlige mennesker og hvordan klær vandrer fra person til person med hjelp av «byttesentralen» og skattekisten Fretex. Det noen er lei av kan andre ha glede av, er den underliggende ideen for reklamekampanjen, som er den største kampanjen Fretex noensinne har kjørt ut i aviser, sier konsulent i Kitchen, Rune Roalsvig.

Se bildene fra reklamekampanjen nederst i saken.

Religiøs humor
- Temaet for kampanjen er en humoristisk vinkling på at Fretex er eid av Frelsesarmeen, og at de som handler hos oss både støtter den viktige jobben som gjøres i Fretex hver dag, både når det gjelder gjenvinning av mennesker og gjenvinning av miljø, sier Thor Fjellvang, daglig leder i Fretex Norge AS

Samtidig går deler av salget til Frelsesarmeens øvrige sosiale arbeid, og dette er en tilleggsverdi som gjør Fretex unik.

Fretex har valgt de største regionsavisene som sin mediapartner for den kommende rikskampanjen. Det har sin naturlige årsak i at de fleste Fretex-butikkene ligger i de Fire Store`s områder, og hvor disse avisene har dokumentert veldig god dekning i sitt nedslagsfelt.

- Disse avisene står for troverdighet og seriøsitet, som er verdier vi i Fretex også assosierer oss med. Avisene er regionenes viktigste nyhetsformidler. Vi ser heller ikke bort fra å fortsette samarbeidet med disse i deres tilstedeværelse på internett også, avslutter Thor Fjellvang om medievalget.

Satser på nestekjærlighet
Gjennom denne profilkampanjen, som denne gang bare består av annonser, prøver vi å vise at Fretex ikke er en helt vanlig kleskjede.

- Fretex vil, som alle andre butikkjeder, selge mest mulig. Men deler av omsetningen overføres til Frelsesarmeens sosialtjeneste. Dette gjør at vi kan si at inntekter fra salget går til folk som virkelig trenger det, og at grunntanken i Fretex og Frelsesarmeen er kristen nestekjærlighet. Denne kampanjen er et forsøk på å vise glimt av det religiøse aspektet, og vi syns annonsene gjør det på en fin måte, sier tekstforfatter i Kitchen, Bendik Romstad.

Ansvarlig hos Fretex: Dahlig leder Thor Fjellvang, samt Kjedesjef Bent Udnesseter

Team i Kitchen:
Anne Gravingen, Bendik Romstad, Nina Motzfeldt, Mette Løland, Ingvild Selliaas og Rune Roalsvig.

Fotograf er Massimo Leardini.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.