NA24.no

Carlsberg måtte bite i gresset

Russland satte korken i flasken for Carlsberg.

Med også Sverige ut av EM før kvartfinale har Carlsberg ingen nasjoner igjen på gresset.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted.

Bryggerigiganten satset stort i oppkjøringen til årets mesterskap og sikret seg hele seks nasjoner på sin sponsorliste.

Lite hjalp det da kun to klarte å kvalifisere seg, Sverige og Sveits.

Både hjemmelaget Danmark og fotballkjempen England sviktet Carlsberg allerede før mesterskapets avspark.

Carlsberg har hatt en nøkkelrolle i EM siden 1988, og har satset store penger på fotball som varemerke.

Som en av åtte sponsorer for EM 2008 har ølkjempen fremdeles en rolle i mesterskapet og tar selv ikke nederlaget særlig tungt.

Prosjektleder for Carlsberg EM 2008, Keld Strudahl, tror ikke situasjonen vil vise igjen på regnskapet.

- Våre EM resultater har hatt en stabil økning år for år siden 1994, og vi forventer å overgå 2004 tallene med stor margin, sier Strudahl til NA24 Propaganda. Han vil ikke kommentere hvor mye som er spyttet inn i årets mesterskap.

The Telegraph gikk tidligere i uken ut en prislapp på 150 millioner kroner for Carlsbergs EM billett.

- Rene spekulasjoner, svarer Strudahl.

Pressesjef i Carlsberg, Steen Frentz Laursen, legger til at som en av hovedsponsorene til mesterskapet vil de fortsette å håve inn penger i de landene hvor EM fremdeles er en realitet.

I forrige uke utvidet selskapet sitt EM budsjett med 30 prosent, og satset på Asia i sin markedsføring.

Medieanalytiker Trond Albert Skjelbred stiller seg skeptisk til at Carlsberg er i vinden som EM taper om dagen.

- Hvem vet noe om lagenes sponsorer i utgangspunktet. Det hele kan virke som et plantet frø fra Carlsbergs side i et siste skrik om ikke å bli glemt, avslutter Skjelbred til NA24 Propaganda.

Har du et medietips? Kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere