*Nettavisen* Økonomi.

Coca-Cola satser på grafitti

Brusgiganten stiller opp med spraybokser og stillas.

I en reklamekampanje for den nye Urge Intense Energy Drink, tar Coca-Cola i bruk graffiti. Fra mandag av, og i to uker, skal åtte av Norges største graffitikunstnere dekorere tomme reklameboards midt i Oslo, melder brusprodusenten.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi syns dette er en ny, spennende og innovativ måte å få fokus på Urge Intense Energy Drink, sier Stein Rømmerud i Coca-Cola i meldingen.

Leskedrikkprodusenten hevder kampanjen er unik i norsk sammenheng.

Den nye energidrikken er utviklet som et resultat av den store Facebook-gruppen som fikk Coca-Cola til å gjeninnføre Urge på 1,5 literflasker. Ti personer i denne gruppen har hjulpet Coca-Cola med produktutviklingen.

Og nå skal den ut i markedet og for å nå frem til denne målgruppen er det naturlig å bruke graffitikunstnere, mener infotoppen i Cola:

- Graffitikunstnerne får en mulighet til å komme frem på store betalte lerreter og utøve lovlig graffiti som hele byen vil legge merke til.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Åtte av landets største, beste og mest aktive graffitikunstnere får spraybokser, stillas og det utstyret som trengs til å dekorere de tomme boardsene.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.