NA24.no

Coca-Cola-topp til Norge

Ivan Pollard leder Coca-Colas globale satsning på nye og innovative relasjonsarenaer. I høst kommer han til Fagkonferansen 2011 for å vise hvordan verdens mest kjente merkevareselskap vil skape nytt engasjement i markedet.
Ivan Pollard leder Coca-Colas globale satsning på nye og innovative relasjonsarenaer. I høst kommer han til Fagkonferansen 2011 for å vise hvordan verdens mest kjente merkevareselskap vil skape nytt engasjement i markedet. Foto: PR-operatørene
Ivan Pollard kommer til Fagkonferansen 2011.

Ivan Pollard leder Coca-Colas globale satsning på nye og innovative relasjonsarenaer. I høst kommer han til Fagkonferansen 2011 for å vise hvordan verdens mest kjente merkevareselskap vil skape nytt engasjement i markedet.

Pollard kom til Coca-Cola tidligere i år og har rollen som selskapets globale mediedirektør. Han har fått i oppgave å redefinere selskapets måte å engasjere kunder og forbrukere på, både globalt og lokalt.

- Det som er spesielt spennende med Ivan, er hans erkjennelse om at ny teknologi har endret folks måte å forholde seg til media og merkevarer på. Med det mener jeg ikke hvordan folk kommuniserer og kan nås gjennom ny teknologi, men hvordan deres adferd i f.eks kjøpsprosess og hvordan de organiserer seg selv på har endret seg. Hans oppdrag er både å evaluere Coca-Colas filosofi i forhold til å bygge relasjoner gjennom alle typer media og se hvordan virksomheten evner å bruke nye teknologiske plattformer for å bygge relasjoner, sier leder av fagkomiteen, Ronny Kjeserud fra PR-operatørene i en melding.

På Advertising Age-liste
Både Pollard og Kjeserud har tidligere jobbet sammen i Naked Communications, hvor førstnevnte var global partner før han kom til Coca-Cola. Pollard har over 25 års erfaring som planner fra reklamebyråer som BMP, DDB, Needham og Wieden+Kennedy, samt hans eget byrå Unity som var det første uavhengige planner-byrået i London.

- Ivan er av Advertising Age blitt utropt til en av bransjens ti mest spennende personer i 2011. Jeg har selv hørt ham flere ganger, kjenner ham personlig og er ikke i tvil om at dette kommer til å bli et av konferansens mange høydepunkter, sier Henrik Habberstad i meldingen.

Habbestad sitter i faggruppen til Kjeserud. Det er Habberstad som har jobbet med å få Pollard til Strømstad.

Relasjoner som hovedtema
Fagkonferansen til Mediaforum skal i høst handle om hvordan relasjoner vil bli viktigere for annonsører enn det tradisjonelle fokuset på leser-, lytter- og seertall.

Faggruppen som arbeider med programmet har tatt utgangspunkt i hvordan man kan skape engasjement og bygge relasjoner med kunder i et marked som ifølge dem selv har for mye av alt og der alt blir likere og likere. Dette vil også være et viktig poeng i Pollards foredrag, som også vil gi eksempler på hvordan Coca-Cola møter disse utfordringene.

Fagkonferansen 2011 vil finne sted på Quality Spa & Resort Strømstad 3.–5. november. Det er ventet at nærmere 400 deltakere vil finne veien til det som med årene er blitt mediebransjens største møteplass.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere