NA24.no

Danskene skrur av tv

Sist oppdatert:
Flere og flere dansker bruker avknappen på tv-en.

Danskene vil ikke se like mye på tv som de tidligere har gjort. Mange av dem rømmer til internett, skriver Business.dk.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Ifølge en undersøkelse Analyse Danmark har gjennomført vil 12, 6 prosent av den danske befolkningen planlegger å redusere tiden de ser på tv. Samtidig vil 28,7 prosent øke tiden de bruker på å surfe på nettet betraktelig.

- Det er ikke slik at tv vil miste betydningen fullstendig. Likevel er tv det mediet danskene ser for seg den største tilbakegangen, sier administrerende direktør i reklamebyrået Cubizz Communication, Claus T. Hansen, til nettstedet.

Hansen er spent på hva dette vil gjøre med reklamekjøp på tv. Per i dag står tv for 50 prosent av det danske reklamemarkedet, mens internett står for seks prosent.

- Flytter reklamekjøp fra tv til nettet blir det problematisk for tv-kanalene å finansiere programflatene i fremtiden, konstaterer Hansen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere