Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Danskene tok sølvtagg

Fra venstre: Torstein Greni (AD), Unni Rolfsen (Prosjektleder), Knut Harlem (Tekstforfatter), Jørgen W. Bjerke (VisitDenmark/Marketingansvarlig)Tom Ovind (Konsulent) og Stein Simonsen (Tekstforfatter)
Fra venstre: Torstein Greni (AD), Unni Rolfsen (Prosjektleder), Knut Harlem (Tekstforfatter), Jørgen W. Bjerke (VisitDenmark/Marketingansvarlig)Tom Ovind (Konsulent) og Stein Simonsen (Tekstforfatter) Foto: Kate Hagen
Årets siste Sølvtagg til Dinamo og Visit Denmark.

Desember viste seg å være den måneden hvor de små ideene fikk vise sine muskler.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

På førsteplass havnet en spesiell kampanje i Sølvtaggenssammenheng, søkeordsannonsering, melder INMA. En kampanje for Visit Denmark som endelig klarte å inspirere i forhold til hva Google Adwords kan by på av kreative muligheter for annonsørene.

-I kampanjen har en plukket ut enkelte søkeord som en har skrevet mer egenartede og morsomme annonsetekster til. Ikke mye «kjøp nå!» med andre ord, sier juryformann Helge Tennø.

-Selv om kampanjene er smal og søkeordene smalere er dette en kampanje som fører til en positiv overraskelse for de søkerne. En enkel idé kan ofte være like god som en stor og kostbar en. Denne annonsekampanjen er et svært godt eksempel på det, avslutter Tennø.

Dejlig med Dinamo
Dinamo og deres kunde VisitDenmark gleder seg over å motta årets siste Sølvtagg.

- Vi gleder oss over Sølvtagg på våre danske venners vegne, og er spesielt fornøyd med at det står Dinamo på tre av de fire først plasserte bidragene i kåringen, sier tekstforfatter i Dinamo Stein Simonsen.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Dinamo og VisitDenamrk har samarbeidet en lang årrekke.

- Det er dejlig å jobbe med Dinamo, da de aldri setter egen prestisje foran det gode samarbeidet. Et byråforhold som preges av lek, raushet og en fandenivoldsk vilje også til å få til ting utover de avtalte kampanjene kommenterer, Jørgen W. Bjerke, marketingansvarlig hos VisitDenmark.

Se vinner: Dinamo – Dejlige Google Adwords

Hederlig omtale
På andreplass kommer kampanjen Løsriv deg, fra Gjensidige og McCann. Annonsen får skryt for illustrasjon og lydbilde, så mye skryt at juryen har valgt å tildele den månedens hederlige omtale. Løsningen er en enkel idé knyttet til engasjering rundt forsikringsproduktene til Gjensidige. Om et skjema var det som skulle dramatiseres er denne løsningen et svært godt svar, kommenter Tennø.

3 og 4 plass går også til vinnerbyrået denne måneden, Dinamo med henholdsvis ”Leger uten grenser i Nettby”, og ”Leger uten grenser, Julefortellinger.” Bates og Kitchen deler 5 plassen med jobber for Telenor og Finn.no.

Teamet bak månedens vinner besto av:
Tekstforfatter: Stein Simonsen, Knut Harlem, Jørgen Bjerke
AD: Torstein Greni Prosjektleder: Unni Rolfsen
Konsulent: Tom Arnold Ovind

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få næringslivsnyheter direkte på mobilen: Send NA24 START til 1930 (tjenesten koster kr. 4,- per melding).

Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!