*Nettavisen* Økonomi.

Denne vesken skal få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter

PETA har tydd til groteske virkemidler for å illustrere hva som ligger bak produksjonen av eksotiske skinnprodukter. Obs! Sterke bilder.

Dyrevernorganisasjonen PETA ønsker å rette søkelyset på hvordan fremstillingen av eksotiske skinnprodukter egentlig foregår i en ny kampanje.

I kampanjen bke luksuriøse skinnprodukter plassert ut i en falsk butikk i et av Bangkoks mest trendy kjøpesentre, og målet var å vise kundene lidelsene som ligger bak veskene, jakkene og tilbehøret.

«Veldig få mennesker er klare over den ekstreme grusomheten dyr lider under for å bli forvandlet til eksotiske skinnprodukter. Noen flås til og med levende i produksjonen av luksuriøse lærprodukter», skriver PETA på nettsiden sin.

(Artikkelen fortsetter under)

Klikk på bildet for å forstørre.

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med dyrekjøtt innvendig ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter. Foto: PETA

Innsiden av produktene er uekte dyrekjøtt, og skal forestille bestanddeler hos dyrene som har gått til spille under produksjonen, skriver Nyheter24.

Ifølge PETA trengs det fire krokodiller for å produsere én håndveske. I Thailand avles det frem 700.000 krokodiller hvert år som brukes for å fremstille skinnprodukter.

I Sydøst-Asia fanges det over 400.000 ormer i året, som flås levende fordi det gjør det lettere å fjerne skinnet, skriver dyrevernorganisasjonen.

Les også: Pamela Anderson kaster klærne for dyrevernorganisasjon

Og denne: 27 meter naken Pink

Se flere bilder under.

Klikk på bildet for å forstørre.

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe eksotiske skinnprodukter.

Klikk på bildet for å forstørre.

PETA har lansert en kampanje i Asia der skinnprodukter med uekte dyrekjøtt på innsiden ble plassert ut i en falsk butikk. Målet med kampanjen er å få folk til å slutte å kjøpe skinnprodukter.

Klikk på bildet for å forstørre.

Slanger flås levende for å lage skinnslips. Det ønsket PETA å illustrere med dette slipset med blodig bakside, som ble plassert ut i en falsk butikk for å skremme kundene. Foto: PETA

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.