Gå til sidens hovedinnhold

Dette er tv-vinnerne

Mer en 700.000 fulgte Madcons Spellemanns-seier.

Helgen på TV 2 samlet seere - i tøff konkurranse med NRK1.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

I kampen mot NRKs gullrekke gjorde Sturla Berg Johansen en god deal på TV 2 fredagskvelden.

I snitt fulgte 522.000 seere gameshowet Deal or no deal og ga TV 2 en andel på 31,9 prosent i kampen mot premieren på Showbiz på NRK1.

Showet samlet dermed 50.000 flere seere en uken før, og økte markedsandelen med 1,8 prosent.

På lørdagsutgaven av Farmen økte seerandelene også. Mens første lørdagsserie i fjor hadde 429.000 seere, hadde årets lørdagsinntreden 498 000 seere og andel 28,3 prosent i det nasjonale tv-universet.

Dermed ble snittet på den første Farmen-uken på 693 000 seere og andel 42,1 prosent, hvilken er en klar forbedring fra i fjor.

Spellemannsprisen fenger det norske folk. 728.000 fulgte musikkprisen hvor Madcon tok med seg to priser. Andelen i det nasjonale tv-universet endte på 45,2 prosent. Dette er svakere enn i fjor da programmet hadde hele 848 000 seere og andel 55,7 prosent.

De seks showene TV 2 har sendt så langt har i gjennomsnitt blitt fulgt av 649.000 seere.

Har du medietips? Kontakt NA24 Propaganda

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot