Discovery Networks Nordic ansetter Björn Albrektson som ny kanalsjef. Dette skjer som et ledd i Discovery Networks ambisjon om å forsterke sine kanaler på de lokale, nordiske markedene ytterligere.
NA24 Propaganda - Norges største medienettsted
Som kanalsjef skal Björn Albrektson ha det overordnede nordiske ansvaret for program, markedsføring, on-air promotion og PR.
Björn Albrektson har 25 års erfaring innen den nordiske TV-bransjen, blant annet fra lanseringen av Sky Channel, TV3 og ZTV. De siste 7 årene har Björn arbeidet på TV-produksjonssiden, blant annet 5 år ved Meter Film & Television/Metronome og nylig Director of Business Development for Zodiak Television.
- Det er svært spennende å komme tilbake til et TV-selskap i disse digitale tider, og særlig i et selskap som Discovery som er et verdensledende medie- og underholdningskonsern. Økningen av TV-seere når de gjelder nisjekanaler, på bekostning av de tradisjonelle og brede TV-kanalene, har vært krystallklar i Norden de siste årene. Dette mener jeg vi bare har sett starten på, sier Bjørn Albrektson i en pressemelding.
Discovery Communications er verdens største faktabaserte medieselskap, og når mer enn 1,5 milliarder abonnementer totalt i over 170 land.
Discovery Networks Nordic har lokale kontor i Norge, Sverige og Danmark, og tilbyr innholdstjenester for kabel- og satellittoperatører gjennom kanalene Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel & Living og Discovery HD.
Hvert lokale kontor styrer selv reklamesalg, markedsføring, distribusjon og PR.
- Vi er svært fornøyde med å kunne presentere Björn som ny kanalsjef for Discovery Networks Nordic. Med sin lange og brede erfaring fra TV-bransjen kommer Björn til å tilføre mye til Discovery gjennom den spennende fremtiden vi står ovenfor på det nordiske TV-markedet, sier Jan Andreassen, General Manager Discovery Networks Nordic.
Har du medietips? - Kontakt NA24 Propaganda
