Rett før klokken 17.00 tirsdag opplyser Cecilie Skjennald i DNB at alle tjenester fungerer som normalt.
DNBs nett- og mobilbank har vært nede tirsdag ettermiddag.
- Vi har problemer med flere tjenester for øyeblikket, bekrefter Cecilie Skjennald i DNB overfor Nettavisen tidligere tirsdag, og fortsetter:
- Foreløpig vet vi ikke hva årsaken er. Feilen ble oppdaget 14.40 og vi jobber nå for å finne ut hva som har skjedd og rette opp feilen.
Det har vært problemer med både uttak fra minibank, overføring og betaling via nettbank og mobilbank, samt aksjehandel. En del betalinger har ifølge Skjennald fungert via reserveløsning.
- Vi jobber for fullt med å finne årsaken til problemene og rette feilen. Vi beklager alle ulemper dette medfører for kundene våre og håper at alle systemer fungerer igjen så raskt som mulig.
På Facebook la DNB tidligere ut en melding til kundene sine om at tjenestene var nede:
«Vi har dessverre problemer med flere av tjenestene våre akkurat nå. Vi gjør alt vi kan for å rette feilen så raskt som mulig!»