Gå til sidens hovedinnhold

DNBs nettbank nede - igjen

DNBs kunder blir møtt med følgende beskjed tirsdag kveld.

- Vi opplever for tiden problemer med pålogging til nettbank og i nettbank. Vi jobber med å rette feilen, opplyser DNB på sine hjemmesider.

Denne meldingen ble oppdatert klokken 22.33.

DNBs pressevakt, Ellen Dokk Holm, sier til Nettavisen klokken 23.20 at feilen er rettet.

- Nå skal DNBs nettbank være stabil, sier hun.

Les også: DNB-trøbbel: – Dette er ikke holdbart

Rasende kunder

Mange av DNBs kunder har rast på bankens FB-side tirsdag kveld.

Her er et knippe reaksjoner:

«Jaja nede igjen. Kanskje på tide å heller varsle folk de få gangene nettbanken fungerer. Merkelig at det uten unntak er DNB som har nedetid. Omtrent alle andre banker klarer å få det til. Kanskje dumt å outsource til India...»

«Sammenligner DnB med mine mageproblemer, ikke til å stole på og har flere ukontrollerte utfall. Hvis dere begynner med dette på daglig basis så er vi faktisk veldig like 😂 😂 »

«Nå må dere slutte å si at vi jobber med saken og bla bla bla. Snart ... på tide å si unnskyld til kundene og ikke bare legge ut en standard beskjed som brukes alt for ofte. Er helt på vidda hele nettbanken deres. På tide å bytte ut Win 98?»

«Jeg er såååå leeei!!»

- Feil hver fjerde dag

Norges største bank har gjentatte ganger hatt feil med nettbanken den siste tiden.

Bare så langt i mars har den vært ute av drift flere ganger.

Les også: DNB har hatt feil på nettbanken nesten hver fjerde dag

En enkel oversikt Nettavisen har laget viser at storbanken i snitt har hatt feil nesten fjerde dag de siste fire månedene. Det kan være alt fra at enkelte funksjoner ikke fungerer slik de skal, til mer alvorlige feil i nettbanken.

På toppen av dette har nettbanken vært helt ute av drift 9 ganger i samme periode. Det er i snitt hver 14. dag.

- Snur hver stein

DNB på sin side svarer at de snur hver stein for å finne ut av ustabiliteten.

– Vi snur enhver stein for å få stabilitet i nettbanken. Vi er ikke tilfreds med hvordan nettbanken har fungert den siste tiden. Og dette har vi fullt fokus på, sa kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til Nettavisen for fem dager siden.

Kommentarer til denne saken