NA24.no

Dressmann-bonanza i Sverige

Sist oppdatert:
Norske Dressmann bruker desidert mest penger av kleskjedene på reklame i Sverige – mer enn tre ganger så mye som H&M.

(NA24): I år bruker Dressmann 242 millioner svenske kroner på annonsering i Sverige, en økning på 36 prosent fra i fjor. Beløpet utgjør 29 prosent av all annonsering i klesbransjen, skriver Näringsliv24.

Til sammenlikning bruker JC 98 millioner svenske kroner på reklame, mens Hennes & Mauritz bruker 69,5 millioner.

- Vi kjøper ekstremt mye reklame, og er aktive med nye kampanjer hver uke, sier markedssjef Thomas Behring i Dressmann Sverige til avisen.

Han varsler at selskapet kommer til å bruke minst like mye penger på reklame i Sverige neste år.

Den spanske giganten Zara bruker desidert minst av alle kleskjedene på reklame i Sverige. I fjor brukte Zara 0 kroner på annonsering, mens beløpet var 358.000 kroner i år.

Det svenske klesmarkedet har for øvrig vært preget av mye glamour og kjendismerkeklær i 2005.

Dette bruker kleskjedene på annonsering i Sverige i år.
Dressmann: 242 mill. (+ 36 % fra i fjor)

JC: 98 mill. (- 5 %)

H&M: 69 mill. (+ 5 %)

Lindex: 69 mill. (+ 129 %)

Cubus: 47 mill. (+ 65 %)

KappAlh 47 mill. (+ 15 %)

MQ: 42 mill. (- 11 %)

Gina Tricot: 35 mill. (+ 143 %)

Axelsson: 16 mill. (+ 9 %)

Brothers 12 mill. (+ 118 %)

(Alle tall er i svenske kroner. Kilde Sifo/N24.se).

Her finner du flere nyheter fra NA24.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere