NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
(Christian Ruscetta. Ski-VM 2011)

Elkjøp med frekk VM-finte

Designer egen logo - uten å være sponsor.

En lang rekke større og mindre annonsører bruker VM i nordiske skigrener for alt det er verdt i disse dager. På listen finner vi Statoil, DnB Nor, BMW og Coca-Cola, som alle sponser verdensmesterskapet i Holmenkollen mot at de får bruke arrangementet i sin kommunikasjon til publikum.

Men det finnes også annonsører som tar seg til rette uten at de nødvendigvis bidrar med midler til arrangøren.

Ifølge kampanje.com har Elkjøp vært blant de som har strukket strikken for alt det er verdt uten å stå på listen over de som faktisk bidrar med midler til arrangementet.

En tilbudsavis, som kommer som vedlegg til Aftenposten, og reklame på TV 2 er blant stuntene der elektronikkgiganten hevder at de sponser VM med lave priser. I tillegg har Elkjøp designet sin egen VM-logo.

Elkjøp forsvarer seg med å hevde at markedsføringen er innenfor rammene av det norske lovverket og at Elkjøp har ivaretatt moralske og etiske hensyn.

- Vi har gjort alle vurderinger og tatt alle de hensyn vi pleier å ta både i forholde til det kommersielle, det juridiske, etiske og moralske. Vi skal alltid være innenfor lovgivningen, men også det som er etisk og moralsk. Vi vil også at folk skal like kampanjen og føler ikke vi har gjort noe annerledes her enn det vi har gjort tidligere på dagsaktuelle temaer. Nå er VM på alle lepper og det er naturlig å knytte markedsføringen opp mot VM, sier Åshild Indresøvde, Informasjonsdirektør i Elkjøp, til kampanje.com

Les flere saker på NA24

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere