NA24.no

Eniro kjøper Filmmagasinet

Foto: Cover nr 2/2005
Eniros heleide datterselskap Findexa forlag kjøper gratismagasinet Filmmagasinet AS.

Eniro Norge AS, som er best kjent for produktene Gule Sider, Telefonkatalogen og Kvasir, har dermed tre magasintitler i ungdomssegmentet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Magasinet kommer ut ti ganger i året og distribueres hovedsakelig gjennom kinoer over hele Norge.

Norges mest leste ungdomsmagasin
Filmmagasinet ble etablert i 1994, og hadde en periode en konkurrent i bladet Film, men er nå alene i sin nisje.

Med 269.000 lesere per utgave (MMI 2007) og et opplag på mellom 80.000 og 100.000 er Filmmagasinet definitivt det meste leste bladet blant norsk ungdom.

- Hovedtyngden av leserne er mellom 15 og 35 år med en jevn fordeling mellom gutter og jenter. Av sammenlignbare blader innefor samme segment finner vi Topp med 187.000 lesere, Spirit med 150.000 og Natt og Dag med 136.000. Vårt eget Plan B ligger på 106.000 lesere, skriver selskapet i en pressemelding.

Varsler flere oppkjøp
- Med kjøpet av Filmmagasinet styrker vi forlagets posisjon innefor ungdomssegmentet. Sammen med Plan B og Nattguiden er vi i ferd med å bygge en sterk plattform for annonsører som ønsker å nå aldersgruppen 15 til 30 år. Vi har nå god dekning på musikk, uteliv og film og vil derfor fremover jakte på egnede titler innen spill og teknologi, sier forlagssjef Per Jensen i Findexa forlag as i en pressemelding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere