NA24.no

Expedia satser i Norden

Norske Charlotte Gogstad blir Expedias første administrerende direktør for Norden.
Norske Charlotte Gogstad blir Expedias første administrerende direktør for Norden. Foto: Expedia
Charlotte Gogstad blir administrerende direktør.

Ny administrerende direktør for Norden, ferske mobilapplikasjoner, reklamekampanje på TV, tyngre satsing i sosiale medier og reisekonkurranser. Slik skal Expedia styrke posisjonen i det nordiske markedet.

Verdens største reisebyrå på nett – Expedia – vokser i det nordiske markedet. Nå øker de investeringstakten i regionen. Ett av de første grepene er å utnevne norske Charlotte Gogstad til Expedias første administrerende direktør for Norden.

- Jeg ser fram til å jobbe sammen med vårt globale team og til å kunne dra veksler på både våre eksterne partnere og de fantastiske menneskelige og teknologiske ressursene som finnes internt i Expedia. Sammen skal vi jobbe mot ett felles mål – nemlig å dekke alle våre reisendes individuelle behov så godt som overhodet mulig, sier Charlotte Gogstad, som kommer fra stillingen som direktør for e-handel for EMEA i Expedia i en melding.

Partnere over hele verden
Expedia er en av de største aktørene i reiselivsmarkedet globalt, og har tette band til sine partnere. Dette betyr også at de kan gi god tilbud til sine kunder.

- Vi har partnere som jobber tett sammen med oss for å gi våre kunder tilleggsverdi og ekstra gode avtaler. Så når vi vet at nordmenn, svensker og dansker elsker å dra til destinasjoner som New York og Thailand, kan vi jobbe med vårt globale team for å sikre at vi kan tilby de beste tilbudene via våre nordiske websider, sier Charlotte Gogstad i meldingen.

Satser på TV-reklame
I tillegg til å ansette ny administrerende direktør for Norden, lanserer også Expedia nye mobilapplikasjoner og selskapet kommer nå til å sette i gang en større reklamekampanje på skandinavisk TV.

- Reklamekonseptet fokuserer på at vi i Expedia, akkurat som våre kunder, består av folk fra hele verden. Vi har alle ulike perspektiver, ulike prioriteringer og ulike behov. Men vi har alle en ting til felles: Vi er reisende folk, sier Gogstad i meldingen.

Jakter nasjonal reiseekspert
For Expedia er det viktig å ivareta kundenes forskjellige behov, og kunne gi tips og råd som er tilpasset deres personlige interesser. Spesielt vil dette være viktig i sosiale medier, der brukerne selv får være med og lage innholdet. I disse dager lanserer de egne Facebook-sider for Norge, og de er i full sving med en konkurranse der de jakter på en nasjonal reiseekspert for Norge. Reiseeksperten skal gi tips om skjulte ferieskatter i landet vårt, og vinneren får en tur til New York.

Alt deltakere trenger å gjøre er å laste opp en kort video hvor man deler sine beste tips og høydepunkter ved sitt feriested. Man kan enten laste opp en video av seg selv, eller vise frem sine favorittsteder. Hver deltaker kan laste opp flere videoer, men kun i én kategori per video.

- Her er det innhold og ikke innpakning som teller. Alle som har et kamera som tar opp film er kvalifisert til å delta, avslutter Charlotte Gogstad i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere