*Nettavisen* Økonomi.

Facebook-topp til annonsørdagen

Facebook-topp Alexander Schlaubitz kommer til Norge denne høsten. Foto: ANFO

ANFO henter stadig flere internasjonale profiler.

Annonsørforeningen (ANFO) og Den store annonsørdagen (DSAD) har gjort et aldri så lite scoop når de nå har klart å overtale Facebook-topp Alexander Schlaubitz til å komme til Norge denne høsten.

ANFO har i år allerede hentet flere internasjonale storheter på talerlisten, og kan blant annet skilte med Coca-Cola-topp Jonathan Mildenhall og medforfatteren av Branded Immortality, Peter Field.

Les også:Drange sikter høyt i år

Sjef for Facebook reklame
Schlaubitz har tittelen Director of Customer Marketing i Europa, Midtøsten og Afrika, og arbeider med å utvikle strategiske samarbeid mellom Facebook og de største merkevareaktørene i regionen. Han har tidligere vært marketingansvarlig for Intel i samme geografiske område, og har hatt ledende stillinger i byråer som Lowe og Leo Burnett. Schlaubitz er opprinnelig fra USA, og har nå base i London der han har jobbet for Facebook siden 2011.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

– Vi snakker her om det man trygt kan kalle en ekte global markedsfører med solid erfaring både som annonsør og som leder og konsulent i noen av verdens største reklamebyråer. I Oslo vil han kunne gi et særdeles nyttig innblikk i hvordan en av verdens viktigste mediekanaler utvikler fremtidens løsninger sammen med noen av Europas største annonsører, sier ANFO-sjef Jan Morten Drange, i en pressemelding.

Les også:Telenortopp til annonsørdagen

Tettpakket påfyll
ANFO vil i oktober for syvende gang samle norske annonsører til en dag tettpakket med faglig påfyll av nasjonal og internasjonal karakter. I fjor var over 300 annonsører påmeldt, men med årets program regner Drange med deltakerrekord. I tillegg til Alexander Schlaubitz, vil publikum kunne høre innlegg fra storheter som Telenor-sjef Jon Fredrik Baksaas, Coca-Cola-topp Jonathan Mildenhall og medforfatteren av Branded Immortality, Peter Field.

– Dette tegner til å bli det faglig sterkeste arrangementet vi har hatt i DSADs historie. Vi har fått fatt i foredragsholdere som sjelden eller aldri kommer til Norge, så dette blir en særdeles viktig møteplass for norske annonsører i høst, sier Drange i pressemeldingen.

Den store annonsørdagen arrangeres tirsdag 16. oktober på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.