Fara rydder opp i egen organisasjon etter kjøpene av TNC Connect og Buscom. Nå som det danske og finske selskapet er blitt implementert i Fara skal billettsystemselskapet innføre en ny organisasjonsmodell.
Den nye modellen skal bidra til raskere internasjonal vekst samt en mer effektiv leveransestruktur og raskere utvikling av nye programvareløsninger. Det etableres nå en organisasjonsmodell med fokus på salg og utvikling av brukervennlige produkter. En ny ledergruppe i konsernet får ansvaret for å gjennomføre disse endringene. Den nye organisasjonsstrukturen vil effektivisere arbeidsprosessene på tvers av landegrensene.
- Vi tror effektiv gjennomføring av leveranser og høy kvalitet blir avgjørende for våre kunders tilfredshet og vår egen lønnsomhet Vi skal dessuten bli enda bedre på relasjonsbygging i alle deler av virksomheten, også på tvers av landegrensene. Vi har satt sammen en organisasjon som er i stand til å håndtere disse utfordringene, sier administrerende direktør Lars Lillegraven i Fara
Fara vil belaste restruktureringskostnader på 5 millioner kroner i 2007 og håper å se virkningen allerede i 2008. Gjennom å redusere arbeidsstokken med 20 prosent håper Fara kutte 15 prosent fra kostnadene.
