Fasting blir INMA-topp

Foto: INMA

VG-sjef blir ny styreleder i INMA.

Per Håkon Fasting er valgt til ny styreleder i INMA - IAB Norway. Fasting jobber i dag som Kommersiell Direktør i Mediehuset VG og bringer med seg både tyngde og verdifull erfaring til INMA-styret. - Interaktiv (digital) markedsføring er fortsatt under etablering parallelt med en rivende teknologisk utvikling både på plattformer, dingser, applikasjoner og tjenester. Oppgaven må være å formidle mulighetene på en forståelig måte og kunne dokumentere effekt, sier Fasting.

Under årets generalforsamling på Oslo Kongressenter 24. april ble Tor Arne Fosser fra Telenor ble valgt inn som nytt styremedlem i INMA. Dette blir Fosser sin første periode i INMAs styre. Ruben Søgaard (Mediacom) og Paal Tarjei Aasheim (McCann) ble gjenvalgt.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Årets valgkomité bestod av Sigurd Vik (Red Media), Chris Tallerås Steen (Dagbladet) og Jørgen Nilsson (OMD). Deres innstilling ble valgt av INMAs medlemmer under generalforsamlingen.

I forbindelse med det nye styrets første møte, ble Per Håkon Fasting valgt inn som styreleder i INMA, som dermed tar over stafettpinnen etter Rune Paulseth, som har innehatt styrelederrollen i 9 år. Paulseth blir sittende i styret som varamedlem.

- Utgangspunktet for all markedsføring er å endre enten folks adferd eller holdninger. Så enkelt og så vanskelig. Interaktiv (digital) markedsføring er fortsatt under etablering parallelt med en rivende teknologisk utvikling både på plattformer, dingser, applikasjoner og tjenester. Oppgaven må være å formidle mulighetene på en forståelig måte og kunne dokumentere effekt. Jeg håper jeg og VG som et av Norges største og meste innovative mediehus, kan bidra og gjøre en forskjell i dette arbeidet”, sier Per Håkon Fasting, Kommersiell direktør i VG, og ny styreleder i INMA, i en pressemelding.

Det sittende styret består i dag av:

  • Per Håkon Fasting - VG
  • Rune Paulseth - Microsoft Norge
  • Paal Tarjei Aasheim - McCann
  • Ruben Søgaard - Mediacom
  • Bente Linaae - Netcom
  • Nathalie Warembourg - Maxus
  • Tor Arne Fosser - Telenor

De valgte styremedlemmene
Ruben Søgaard har vært en aktiv pådriver i utviklingen av strategien til INMA. Han har løftet arbeidsgruppene opp på styrets agenda for å gi INMA bedre overblikk. Ruben ønsker å fortsette arbeidet med å profesjonalisere det som har blitt en av kommunikasjonsbransjens viktigste organisasjoner.¿¿Pål Tarjei Aasheim har i de siste 20 årene jobbet som både tekstforfatter, kreativ leder og kreativ direktør. Og i dag er han strategisk direktør i McCann - Norges største kommunikasjonshus. ¿Paal Tarjei har vunnet gull i alt fra Cannes Lions og Eurobest til Gullblyanten, Gullfisken og - ikke minst - Gulltaggen, hvor han har vunnet gull for beste internettstrategi. Han har dessuten fått hele fem Stella-priser for effektiv reklame, blant annet Grand Prix for Synnøve Finden og Hegnar Medias Businesspris for Statoil.

Paal Tarjei fortsetter å kombinerer strategisk tyngde med kreativ lekenhet. Og selv om han er svært erfaren og kunnskapsrik, er han først og fremst opptatt av å lære mer og tenke nye tanker om kommunikasjon.

Tor-Arne Fosser har jobbet i en lang rekke funksjoner i Telenor, blant annet som leder for Djuice og de siste 2 årene som marketingdirektør for Telenor. Han har også tidligere bakgrunn fra konsulentselskapet Accenture.

Det finnes få mennesker i det norske kommunikasjons- og mediemarkedet med en faglig kapasitet som Tor-Arne, og vi ser frem til å benytte oss av hans kapasiteter.

Tor-Arne Fosser erstatter Rune Danielssen, som har sittet i INMA-styret i 2 perioder. Danielsen har vært aktiv i styrets strategiarbeid og har bidratt med en sterk faglig kompetanse. INMA ønsker å takke Rune Danielsen for det arbeid han lagt ned i foreningen under disse fire årene.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.