Feter seg i slankekrigen

Nutrilett feter seg opp med nye slankeprodukter

19.01.08 13:45

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Første februar lanseres serien «Controlled healthy snacking». På den måten tar Nutrilett opp kampen om slankeproduktene.

NA24 - din næringslivsavis

Fokus på sunn snacks øker, og ifølge en rapport fra Global Industry Analysts vil markedet for sunn snacks vokse ekstremt fremover. Hele 62 prosent av norske kvinner mellom 25 og 44 år tenker på vekten sin, eller er på diett, viser tall fra Synovate MMI.

Mange slanker seg
Hver fjerde mann har slanket seg, og over halvparten av norske kvinner har vært på slankekur. Derfor ser Nutrilett nå sjansen for å innta nye markeder i Norge.

- Vi lanserer et produkt som inneholder minst kalorier og fett av de man kan få på markedet, sier Brand Manager Marte Åril hos Axellus AS, selskapet som eier Nutrilett.

Mange fete barn
Ifølge Helse- og sosialdepartementet er over 20 prosent av norske åtte- og tolvåringer overvektige, halvparten av de over 30. I tillegg viser tallene at dobbelt så mange 40-åringer er fete nå enn for 20 år siden.

Nutrilett tar opp kampen med Maarud, Kims, Freia og Nidar ved å lansere to nye chipsvarianter og en sjokoladevariant.

- Vi ser at forbrukere er spesielt opptatt av å leve sunt og slanke seg nå for tiden. Men vi forstår også at forbruker har en segmentert hverdag, og at de på fredager ønsker å kose seg, sier hun.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.