*Nettavisen* Økonomi.

Folk flest fornøyde med flytog

Foto: Geir Egil Skog (Romerikes Blad (RB))

Topper BIs kundebarometer tredje år på rad.

Flytoget gikk i dag til topps på BIs årlige kåring av kundetilfredshet. Dette er tredje gang Flytoget går til topps på kundebarometeret. Utmerkelsen viser at Flytoget evner å styrke posisjonen i en stadig tøffere konkurranse.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

– Dette er en fantastisk annerkjennelse av våre dyktige medarbeidere og arbeidet vi gjør. Å vinne kåringen nok en gang er stort, men det er en enda større bragd å være i toppen over så lang tid, i konkurranse med så mange dyktige og hardtarbeidende konkurrenter, sier Linda Bernander Silseth, administrerende direktør i Flytoget, i en pressemelding.

Selskapet vant prisen både 2008 og i 2010, og tok i fjor en solid andreplass. I 2011 brukte selskapet blant annet betydelige midler på oppussing av togene; nye seter, oppussede toaletter og trådløst nett. Dette sammen med uovertruffen service, og høy punktlighet er noe trofaste passasjerer setter pris på.

– Vi ligger ikke på latsiden, men forbereder oss på konkurransen med å bli enda bedre. Hver dag står vi på for å gi den beste servicen, sikre topp punktlighet, og fornye oss til kundenes beste, sier Sverre Høven, direktør for kommersiell og drift, i pressemeldingen.

Jernbaneambisjoner for fremtiden
Det er bred politisk enighet om at norsk jernbane står overfor store utfordringer de nærmeste årene. Flytoget vil møte økt konkurranse på strekningen toget opererer i dag, samtidig har selskapet ambisjonen ut over dette.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Holm, Morten

– Flytoget ønsker å ta del i den store jernbanedugnaden. Vi har søkt om tillatelse til å kjøre seks tog i timen fra Lysaker. Får vi seks avganger i timen fra Lysaker, Skøyen og Nationaltheatret, vil vi kunne gi kundene et mye bedre tilbud. Vi ser også muligheter ut over dette for fremtiden, sier Høven i pressemeldingen.

Best på punktlighet
2011 var på mange måter er krevende år for Flytoget, spesielt da Oslo S var stengt for trafikk i seks uker i strekk i fjor sommer.

– Etter en krevende sommer i fjor, er det voldsomt hyggelig å oppleve at kundene fortsatt er svært fornøyd med Flytoget. Våre medarbeidere har stått på for å opprettholde punktligheten og servicen på våre avganger, sier Høven i pressemeldingen.

Han sier videre at hyppigheten på avganger og punktlighet verdsettes høyt av flytogkundene, og at det er hyggelig å se at de betydelige investeringene i jernbanen i Oslo-regionen bidratt til de gode resultatene.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag