NA24.no

Valuta USD 8,08 EUR 9,62 GBP 10,93 SEK 91,28
Oslo Børs 0,76%
Forbrukerombudet går kraftig ut mot telefonselskapet Uno Life. Dette bildet er ment som en illustrasjon.
Forbrukerombudet går kraftig ut mot telefonselskapet Uno Life. Dette bildet er ment som en illustrasjon. Foto: Www.shock.co.ba

Forbrukerombudet kraftig ut mot telefonselskap

Etter en klagestorm mot det norske telefonselskapet Uno Life ber Forbrukerombudet nå om at selskapet trekker tilbake alle betalingskrav inntil videre.

De siste månedene har det vært en klagestorm uten sidestykke mot telefonselskapet, ifølge Forbrukerombudet.

Selskapet skal ha lokket med en konkurranse hvor deltakere kunne vinne en premie. I stedet skal flere ha endt opp med dyre abonnementer som har vært vanskelige å stoppe. Flere har fortalt at de har fått åtte-ni purringer på SMS på opp til 1.500 kroner fra selskapet.

I august konkluderte ombudet med at Uno Life har brutt markedsføringsloven og varslet et rekordstort gebyr på én million kroner til selskapet. De to sentrale personer i firmaet har også blitt varslet om et gebyr på 300.000 kroner hver.

Men til tross for varselet har selskapet fortsatt med purringer og inkassovarsler, ifølge ombudet.

– Vi får daglig flere klager på betalingskrav fra selskapet. Vi ser alvorlig på at Uno Life, tross varsel fra ombudet om klare lovbrudd, nå har tatt i bruk mer aggressive metoder overfor forbrukerne, sier forbrukerombud Gry Nergård.

Forbrukerombudet skal fredag i møter med telefonselskapet. (©NTB)

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere