*Nettavisen* Økonomi.

Fra Opera til budfirma

Kei Grieg Toyomasu er ansatt som markedsdirektør i det nye selskapet Easybring AS. Foto: Easybring AS

Kei Grieg Toyomasu er ansatt som markedsdirektør i det nye selskapet Easybring.

Easybring er i ferd med å utvikle en ny tjeneste som bruker mobilteknologi og lokasjonstjenester for å koble de som trenger å sende noe fra et sted til et annet med de som skal den veien uansett.

- Enten man er på veien, tar toget eller på annen måte har anledning til å ta noe med seg, så gjør mobilteknologien i dag at man enkelt kan sjekke inn, ta med og sjekke ut en eller flere gjenstander på veien, forteller Kei Grieg Toyomasu i en melding.

Easybring skal ikke konkurrere med tradisjonelle transport- eller budfirmaer, men bruke kapasiteten til de som allerede er på veien og koble disse mot det kontinuerlige behovet for å få sendt eller hentet store og små gjenstander.

- Jeg ble umiddelbart forelsket i Easybring-konseptet, både fordi den har et enormt internasjonalt potensiale, men også fordi det er et fantastisk konsept som fortjener å lykkes, sier Kei i meldingen.

Kei Grieg Toyomasu kommer fra stillingen som markedsdirektør i Opera Software, der han de siste tre årene har vært med på en vekst fra 50 til 200 millioner brukere. Kei solgte i 2001 webbyrået Oslo NettDesign til BBDO-gruppen der han først jobbet fire år for Proximity i Oslo før han ble hentet til Proximity Japan der han i fire nye år bygget opp og ledet en internasjonal avdeling som hadde ansvar for japanske brands i mer enn 40 land.

- Kei har med seg erfaring fra et ambisiøst norsk firma med internasjonal suksess, og med han på laget står vi dermed godt rustet før lansering, sier administrerende direktør i Easybring, Erland Bakke i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag