Full fres i Coca-Cola

Foto: GOH CHAI HIN (Scanpix)

Suveren ener i kampen om verdens beste merkevare.

Leskedrikk-giganten Coca-Cola kan for 11. gang kalle seg verdens beste merkevare, skriver business.dk

De siste ti årene har vært teknologibedriftenes tiår, men på et område blir de fortsatt slått av en sukkerholdig leskedrikk.

IBM, Microsoft og Google puster Microsoft ned i nakken og innehar hanholdsvis andre, tredje og fjerdeplass på listen.

Taper terreng
Til tross for mye medieomtale og en rekke nye produkter faller Apple fra en 17 til en 20 plass på listen. Dog kan Steve Jobs & co glede seg over den største verdistigningen. I den sammenheng avenserte Apple 37 plasser på listen og er nå verdt ca 21 milliarder dollar.

Les også: Coca-Cola ere verdens mest verdifulle

Til sammenligning er Coca-Cola verdt nesten 71 Milliarder dollar.

Les flere saker på NA24

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag