*Nettavisen* Økonomi.

Full kok for Toro-gjengen

Bergensselskapet Rieber kan unne seg mer enn spikersuppe etter et sterkt kvartal.

Matvareprodusenten Rieber & Søn står bak merkevarer som Toro. Selskapet leverte en solid resultatforbedring i tredje kvartal, etter at selskapet kostnadskutteprogram slo inn for fullt.

NA24 - din næringslivsavis

Salgsinntektene i tredje kvartal økte med 19 prosent til 1.058 millioner kroner. Driftsresultatet før avskrivninger (EBITDA) økte samtidig med 13 prosent til 153 millioner kroner.

På samme tid var resultat før skatt opp til 91 millioner kroner, fra 69 millioner kroner i fjor.

Salg utenfor Norge økte til 56 prosent, mot 50 prosent i kvartalet. Effekten av valutaomregning var positiv med 19 millioner kroner kroner, opplyses det i kvartalsmeldingen.

- Målsettingen om å redusere kostnadene med minimum 150 millioner kroner med full effekt fra 2007 gjennom forbedringsprogrammet IMPRO 07, vil bli realisert, heter det i kvartalsmeldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.