Går fra salg til analyse

Glenn Engebretsen blir analysesjef i P4.

Glenn Engebretsen blir analysesjef i P4. Foto: P4

Glenn Engebretsen blir ny analysesjef i P4.

Glenn Engebretsen (34) er ansatt som ny analysesjef i P4. Han blir dermed ansvarlig tallknuser for den redaksjonelle virksomheten i P4 og P4s lokalradiokanaler. I tillegg vil han være kompetanseressurs for salgsavdelingen.

Engebretsen har solid bakgrunn fra kjøp og planlegging av markedskampanjer fra seks års arbeid i mediebyrå. Han har det siste halvannet året jobbet i salgsavdelingen i P4.

Fantastisk vekst
- Det er en utrolig spennende mulighet jeg har fått. Kommersiell radio har hatt en fantastisk vekst den siste tiden, og samlet har P4 med sine radiokanaler aldri hatt større dekning. Vi har det sterkeste kommersielle radioproduktet noensinne, som åpner for enda bedre løsninger for våre eksisterende og fremtidige kunder, sier Engebretsen i en melding.

Les også: Suksess for P4

- Jeg gjør Nordeas Arne Lambechs ord til mine egne, når han spår fortsatt sterk vekst for radio, sier en optimistisk Engebretsen i meldingen.

DAB vil styrke radioen
- Det skjer også mye spennende i radiomarkedet i årene som kommer, med overgangen fra FM til DAB som vil styrke kommersiell radio ytterligere, sier han i meldingen.

Engebretsen overtar stillingen som analysesjef i P4 etter Martin Mølmen, som har begynt som strategisk planlegger i TV3/Viasat 4.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.