H&M snobber opp

Foto: (Scanpix)

Kleskjeden satser eksklusivt.

25.01.07 19:50

Forbrukersamfunnets kresne kunder vil ha unike kvalitetsprodukter. Stilkjeden Collection of Style kommer allerede til våren.

NA24 - din næringslivsavis

Vil treffe lommeboka
Hennes & Mauriz utvider målgruppen. Billige klær er ikke lenger lukrativt nok, nå satser den svenske kleskjempen på de som er lei av masseproduserte klær til nesten ingen penger.

LES OGSÅ: H&M håver inn milliarder

H&M åpner en ny kjede de kaller COS - Collection of Style - i London til våren. Ti nye butikker er planlagt i Tyskland, Nederland og Belgia.

Interiør
Men nordmennene må finne seg i å vente på denne kjeden. Det de får tilgang til, derimot, er H&Ms interiøravdeling. H&M lanserer en katalog og internettbutikk i Norden, Nederland, Tyskland og Østerrike til høsten.

Ifølge Financial Times slo kleskjeden nok en gang gevinstforventningene, da de siste tallene ble lagt frem på torsdag. Samtidig annonserte svenske nyheten om COS.

Dermed følger H&M etter spanske Inditex, som eier billigkjeden Zara, men også mer eksklusive kjeder som Massimo Dutti, Bershka og Stradivarius.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.