NA24.no

Håver inn på nettauksjon

Foto: TVNorge (TVNorge)
- Med utropspris på én krone for alle produkter kan alle gi bud, sier Einar Øgrey Brandsdal.

Auksjonsstedet Netthandelen.no har en økning på nær 40 prosent i omsetningen hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor, fra 225 millioner kroner til 312 millioner kroner, melder eier Einar Øgrey Bransdal til Nettavisen NA24.

Det viser tallene etter årets tredje kvartal.

I fjor omsatte selskapet for 325 millioner kroner og administrerende direktør Einar Øgrey Bransdal er tilfreds med fremgangen. Mer enn en million nordmenn har registrert seg som kunde hos Netthandelen.no.

- Med utropspris på én krone for alle produkter kan alle gi bud, sier Brandsdal.

Den auksjonsbaserte nettportalen er blitt populær blant nordmenn, og hver eneste dag foregår det iherdige budrunder mellom kjøpere på jakt etter både ordinære produkter eller spesielle varer.

- Det er enkle spilleregler. Den som betaler mest vinner produktet. Gjennomgående er produktene på Netthandelen langt rimeligere enn tilsvarende produkter i butikken, og det er også grunnen til at så mange har registrert seg som kunder, sier Brandsdal.

Han tror dessuten at uforutsigbarheten i produktutvalget er med på å holde interessen høy.

- Produktene endrer seg både fra dag til dag og fra uke til uke. Alt som forbindes med forbruksvarer kan i prinsippet auksjoneres bort. Samtidig må vi ha kvalitet i det vi tilbyr, sier han.

Konseptet innebærer at også Netthandelen.no taper penger på produkter.

- Konseptet tvinger oss til hele tiden være på utkikk etter attraktive produkter som flere vil konkurrere om. Jeg tilfredsstilles av at kundene får tak i produktet de ønsker seg til en dokumentert lavere pris enn det ville kostet andre steder, og at vi naturligvis også tjener litt på det, sier Brandsdal.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere