NA24.no

Heyerdahls nye hjertebarn

Sist oppdatert:
Eiendomsinvestoren slår seg opp i mediebransjen.

Jens P. Heyerdahl den aller yngste er foreløpig mest kjent for sine eiendomsinvesteringer.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Nå er han inne som investor i Moveboards Media.

Femdoblet omsetningen
Moveboards Media startet på høsten i 2004 og i sitt første fulle driftsår klarte de en omsetning på fem millioner kroner. I fjor ble omsetningen femdoblet, til 25 millioner, og driftsoverskuddet havnet på en snau million.

For inneværende år satser selskapet på en omsetning på 50 millioner kroner.

- Vi har på sikt et mål om en omsetning på 100 millioner kroner, og det skal vi klare, sier daglig leder Trond Christensen til NA24 Propaganda.

Kjøpte ut eier
Moveboards har vært femti prosent eid av Eneas Energy, hvor tidligere Orkla-direktør Tom Vidar Rygh er styreformann. På eiersiden i Eneas finner man blant annet John Fredriksen, Erik Bøhler og ikke minst Jens P. Heyerdahl d.y.

- Det var et ønske om at aksjonærene i større grad skulle være de som arbeidet i selskapet. Nå kontrollerer gründeren av selskapet Torgeir Wemmestad-Haaland sammen med Heyerdahl d.a.y. og undertegnede hele selskapet, sier Christensen.

Torgeir Wemmestad Haaland startet selskapet i 2004.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Nye produkter
Selskapet er foreløpig mest kjent for sine reklamefolierte Smart-biler som blant annet kjøres av kjendisskuespilleren Pia Tjelta. Salgssjef Thomas Haave sier bilene i økende grad brukes i forbindelse med event i tillegg til den vanlige bruken.

- Vi kommer ikke til å bli noe rent eventbyrå, men vi ser at kombinasjonen av en reklamekanal som er nær brukerne og eventaktiviteter er noe annonsørene etterspør, sier Haave.

I tillegg til bilene selger Moveboards også reklameplass både utvendig og innvendig på Norwegians fly. Selskapet skal være i samtaler med flyselskaper i andre land etter suksessen med Norwegian. Nå satses det for fullt på taxi i tillegg.

- Vi har avtaler med en del taxieiere og kommer til å satse ytterligere på denne kanalen. I Danmark er det 800 reklametaxier, og vi har tro på at det går an å få til noe tilsvarende her i landet. Det er mange eiere å forholde seg til, men har tro på at det skal gå an å få til noe ved å tilby et skikkelig tilbud her, sier Haave.



Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere