*Nettavisen* Økonomi.

Hvorfor ser en nettside ut som den gjør?

Er det tilfeldig at de største merkenavnene på nett bruker mye blått og grønt? Se video

04.10.10 14:47

Propaganda24 distribuerer sammen med Citomedia Web-dokumentarserien Bedrift 2.0. Her vil man gjennom ti episoder belyse noen av de viktigste elementene som ligger til grunn for å optimalisere en bedrifts tilstedeværelse på nett.

I denne episoden ser vi nærmere på den visuelle fremstillingen av en nettside, det grafiske uttrykket.

Det grafiske uttrykket på en hjemmeside henger i veldig stor grad sammen med det vi så på i forrige episode, nemlig interaksjonsdesign. Webdesign handler om å forsterke strukturen og opplevelsen en bruker har i forhold til en nettside. Er det tilfeldig at de største merkenavnene på nett bruker mye blått og grønt i sin visuelle fremstilling?

Det er krevende å ha en nettside, i alle fall en optimalisert nettside, trendene endrer seg i tråd med brukernes behov og meninger. Et godt råd fra ekspertene er derfor å ha et langvarig forhold til de som har bygd opp nettsiden, de kjenner strukturen og vil kunne overvåke hva som fungerer og ikke fungerer, for så å gjøre de nødvendige endringene.

Videoen ser du øverst

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.