NA24.no

Hvorfor ser en nettside ut som den gjør?

Sist oppdatert:
Er det tilfeldig at de største merkenavnene på nett bruker mye blått og grønt? Se video

Propaganda24 distribuerer sammen med Citomedia Web-dokumentarserien Bedrift 2.0. Her vil man gjennom ti episoder belyse noen av de viktigste elementene som ligger til grunn for å optimalisere en bedrifts tilstedeværelse på nett.

I denne episoden ser vi nærmere på den visuelle fremstillingen av en nettside, det grafiske uttrykket.

Det grafiske uttrykket på en hjemmeside henger i veldig stor grad sammen med det vi så på i forrige episode, nemlig interaksjonsdesign. Webdesign handler om å forsterke strukturen og opplevelsen en bruker har i forhold til en nettside. Er det tilfeldig at de største merkenavnene på nett bruker mye blått og grønt i sin visuelle fremstilling?

Det er krevende å ha en nettside, i alle fall en optimalisert nettside, trendene endrer seg i tråd med brukernes behov og meninger. Et godt råd fra ekspertene er derfor å ha et langvarig forhold til de som har bygd opp nettsiden, de kjenner strukturen og vil kunne overvåke hva som fungerer og ikke fungerer, for så å gjøre de nødvendige endringene.

Videoen ser du øverst

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere