*Nettavisen* Økonomi.

Hydro for alle penga

Medieoppslagene i kjølvannet av opsjonsskandalen i Hydro har tatt helt av.

07.08.07 15:18

Et søk analyseselskapet Retriever har gjennomført for NA24 Propaganda viser at mediene ikke får nok av opsjonssaken.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

NA24 flest
Kanskje ikke så overraskende er det de nettbaserte finansavisene som har høyest antall artikler. NA24 ligger på topp og har de siste fire ukene skrevet 220 artikler om Hydro.

- Vi har identifisert dette som den klart viktigste saken innenfor næringsliv denne sommeren. Derfor har NA24 lagt vekt på å være nyhetsledende på opsjonsbråket i Hydro. Da må du skrive noen artikler, sier sjefredaktør i NA24, Inge Berge.

På de neste plassene blant nettmediene kommer Hegnar Online med 209 saker, E24 med 154 saker, dn.no med 138 saker og Rogalands Avis med 93 saker.

Tusenvis
Blant de papirbaserte mediene i Retrievers gjennomgang er det Aftenposten som leder an med 92 oppslag om Hydro. Vi ser da bort fra NTB som de siste fire ukene har publisert 105 artikler om Hydro og opsjoner.

Dagens Næringsliv skrev 87 artikler, Dagbladet har hatt 61 artikler, Dagsavisen 53 og Adresseavisen 49 artikler.

I alt er det publisert 6392 artikler i mediene om Hydro i denne perioden. Bare i uke 31 ble det publisert 3074 saker.

Etter at opsjonssaken eksploderte er det riktignok Hegnar Online som tar ledelsen med 147 artikler de snart tre ukene saken har versert i mediene. NA24 har 139 artikler, E24 124 og dn.no 101 saker.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.