NA24.no

I strupen på Media Norge

Sist oppdatert:
Konkurrentene provosert av fusjonspartnernes selskap for reklamesalg.

Fredag etableres det nye salgsselskapet Media Norge Salg, som bygges over annonsesamkjøringen Fire Store. Etableringen får både konkurrenter og politikere til å reagere, skriver Dagens Næringsliv.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Det må være tillatt å spørre hvorfor man går til etablering av et selskap nå, før man har fått en avklaring fra klagenemnda, og hva som er motivasjonen bak. Samarbeid kunne man gjøre like godt på andre måter. Det smaker litt vendetta av dette, sett i forhold til medietilsynets inngrep mot sammenslåing. Mitt inntrykk er at dette er en måte å gå rundt den juridiske paragrafjungelen, sier KrFs mediepolitiske talsmann Ola T. Lånke til avisen.

Det er konkurrentene til Media Norge og Schibsted enige i.

- Det vi er vitne til nå, er et så arrogant kjør som vi knapt har opplevd maken til i norsk næringslivs historie. Det vitner om manglende respekt for det arbeidet som foregår rundt fusjonsprosessen, sier konsernredaktør i Bernergruppen, John Arne Markussen, til avisen.

- Når man etablerer et selskap som heter Media Norge Salg, vitner det om at man betrakter Media Norge som en realitet i markedet, selv om Medietilsynet skulle får medhold i forbudet sitt mot Media Norge som eier- og selskapskonstruksjon. Det synes jeg er underlig, sier Edda Media-direktør Stig Finslo.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere