*Nettavisen* Økonomi.

Idékonkurranse leder mot oppkjøp

Edda Digital ba leserne om forretningsidéer og fikk tilbud om å kjøpe prosjekter.

07.06.07 13:40

I forrige måned utlyste Edda Digital konkurranse blant Edda Medias lesere hvor medieselskapet ønsket idéer som kan utvikles til nye nettsatsinger. Med minst tre idéer som skal utvikles og fem forslag som belønnes med 20.000 kroner hver, har forslagene strømmet på.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Til salgs
- Det har vært god respons. Det kom bidrag allerede et par dager etter at vi satte i gang konkurransen. Og så blir forslagene mer og mer gjennomarbeidet jo lenger ut i konkurransen vi kommer, forteller kreativ leder i Edda Digital, Gry Heggelund, til NA24 Propaganda.

Forslagene har vært mange og forskjellige.

- Det spenner veldig, som nettsteder som allerede eksisterer og vil ha Edda inn på eiersiden. Andre har annen jobb og nettet som hobby, og så vil de være med på å utvikle nettsteder. Vi har fått idéer som kan benyttes på mobil, og idéer på nettsteder som ikke finnes, forteller Heggelund og legger til:

- Og så har vi fått inn noen forslag som ikke passer inn i det hele tatt.

Interessant
Dermed kan det tyde på at Edda har fått flere tilbud på å kjøpe allerede eksisterende nettsteder - en uke før fristen på konkurransen går ut. Det tyder på at David Montgomery åpner lommeboken for å utvide nettsatsingene sine.

- Det er klart at dersom det er tilfellet kan det føre til oppkjøp, men dette er gründerinitativ og vi har historie for å kjøpe foretak som vi finner interessante, sier adminstrerende direktør i Edda Digital, Vivi Nyseter.

Hvor mange tilbud om å komme inn på eiersiden eller hva slags nettsteder det er snakk om vil Edda Digital ikke si noe om så lenge konkurransen fortsatt pågår.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.