NA24.no

Ikke alle liker sjokolade

Nidar hevder at mange liker sjokolade, og at det er derfor de har laget Yade. Men få husker reklamen.

Det er ikke alltid slik at vi husker sjokoladereklamer, uansett hvor søte de er.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Ifølge Finansavisen kan bare 56 prosent av de spurte huske å ha sett reklamefilmen til Nidars Yade.

- De fleste har sett filmen, men bare litt over halvparten sier de husker å ha sett den. Det sier litt om engasjementet, sier senioranalytiker Bjørn Dahl i Mediaedge:cia.

Men selv om ikke alle husker å ha sett reklamen, så liker brorparten av dem som husker filmen den veldig godt.

- Alt i handlingen - musikken, castingen og tonen i filmen - fremhever Yade og Yade fremstår dermed tydelig som helten i filmen. Dette er et veldig godt håndverk i forhold til å lage en unik reklame for et merke, sier Dahl.

Har du medietips - ta kontakt med NA24 Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere