*Nettavisen* Økonomi.

Ikke lenger «landets laveste priser»

Administrerende direktør i Rema 1000, Ole Robert Reitan, endrer markedsføringen. Foto: Jon Olav Nesvold (NTB scanpix)

Rema 1000 kutter markedsføring etter klage.

15.05.15 22:39

Rema 1000 har hatt bussreklame i Oslo med «landets laveste priser». Konkurrenten Norgesgruppen klaget Rema 1000 sin reklame inn. Forbrukerombudet mente markedsføringen var villedende og lovstridig.

Via sine advokater i BA-HR har Rema 1000 nå signalisert at de har gått gjennom markedsføringen sin og «fjerner eller endrer» denne i tråd med brevet fra Forbrukerombudet, skriver Dagens Næringsliv

– Det er bra at Rema 1000 nå sier at de vil innrette seg etter lovverket. Så langt ser det ut til at kartet og terrenget stemmer overens, men Forbrukerombudet vil fortsette å følge med på om Rema 1000 og de andre dagligvareaktørene tilpasser reklamebruken sin etter markedsføringsloven, sier fagdirektør Jo Gjedrem i Forbrukerombudet til avisen.

Rema 1000 sier selv at de sjekker 150.000 konkurrentpriser hver uke, noe som gir de grunnlag til å hevde de er billigst.

– Dette ønsker vi selvfølgelig at kundene skal få vite, og valgte å være offensive i markedsføringen, selv om muligheten for å måtte endre på dette var tilstede, sier salgsdirektør Thomas Harsvik i Rema 1000 til DN.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.