*Nettavisen* Økonomi.

Jobber som resepsjonist for å spare penger

- Kjempemorsomt, sier Petter Stordalen. Se hans siste PR-triks her.

Petter Stordalen er en fargerik blomst i et bed av tildels striglede norske næringslivsledere.

Milliardæren som har bygget store deler av formuen sin på hotellvirksomhet setter nå skytset inn på å få kundene til selv å foreta bestillingene.

- Vi ønsker at gjestene skal booke på nett. Det er enkelt for gjesten, du skal finne det beste tilbudet på nett og man slipper å måtte gå gjennom tredjepart, sier Petter Stordalen til Nettavisen NA24.

Sparer på aktive kunder
Så langt i år har trafikken til Choice sine nettsider økt med 77 prosent. Målet er at enda flere av kundene skal foreta bestillingene selv.

- Vi ser hva det er som skjer i utlandet med flyselskaper og hoteller. Fremtiden er på nettet, gjester lytter til hva andre gjester mener og går inn på nettet for å booke. Booker du på vårt nett får du bonus.

Når gjestene selv bestiller på nett er det også penger å spare for Choice.

- Selvfølgelig. Jo flere som booker på nett dess bedre er det for alle parter, sier Stordalen.

Nytt lokketriks
For å få fart i prosessen har Choice lansert en video som ble filmet på Comfort Hotel Grand Central i starten av mars. I kjent stil troppet Petter selv opp som resepsjonist, i tillegg til at det var leid inn korps, cheerleadere og dansere.

- Det var kjempemorsomt å være med på.

Han sier at prosjektet krevde et enormt forarbeid, og trekker spesielt frem en sekvens.

- På det første rommet så er det fullt sirkus

Se videoen her:

HTML EMBED

Skal ta andeler
Ved å satse hardere på nettet går Petter nå til kamp mot store tilbydere som Hotels.com og Expedia.

Selv hadde Choice en avtale med Hotels.com, men den har blitt skrotet.

- Det ble avsluttet, fordi vi mente at de bare var et fordyrende ledd, sier Stordalen.

- Så dette er en måte å ta tilbake markedsandeler på?

- Det er helt riktig, sier Stordalen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.