NA24.no

Kjendisfall i krisetider

PRESSET: Brintey føler seg så presset at hun ofte låser seg inn på badet og gråter.
PRESSET: Brintey føler seg så presset at hun ofte låser seg inn på badet og gråter. Foto: SonyBMG
Sist oppdatert:
Kjendisbladene mister lesere.

Sladrebladene i USA fikk elleve prosent færre lesere i andre del av fjoråret. Og for enkelte titler er tallene katastrofale.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Det viser statistikken fra Audit Bureau of Circulations. In Touch Weekly mistet hele 29,33 prosent av sine lesere, mens frafallet var langt verre hos Life & Style Weekly, der 30,7 prosent av kjøperne rømte. Star magazine falt med 10,3 prosent og National Enquirer mistet 11,2 prosent. OK! Weekly gjorde det bedre - der var nedgangen kun på 2,7 prosent.

Et blad som ikke helt faller innunder kjendiskategorien, People, økte opplaget med to prosent til 3,7 millioner. Den tetteste konkurrenten, Us Weekly, falt med 1,3 prosent til 1,9 millioner solgte eksemplarer, skriver New York Times.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Mandag skrev NA24 Propaganda at nyhetsmagasinet Newsweek skal satse smalere og mer bevisst for å tilpasse seg en fallende leserskare.

Nå viser opplagstallene et fall på 13,1 prosent til 2,7 millioner lesere, mens U.S. News & World Report mistet nesten en av fire kjøpere og har 1,6 millioner i opplag.

Time holder på sine lesere, og har nå 3,3 millioner av dem. Både The Economist (9,2 prosent) og The Week (7,5 prosent) kan vise til vekst.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere