NA24.no

Klaget på kjolejobben: Sjekk det utrolige svaret fra skredderen

Mikaela Hørberg (23) er rystet av svarene hun fikk fra skredderen House of Singles Bergen. Til høyre ser du kjolen som de mener ble presset på en kropp den ikke passer til. Montasje: Privat
Mikaela Hørberg (23) er rystet av svarene hun fikk fra skredderen House of Singles Bergen. Til høyre ser du kjolen som de mener ble presset på en kropp den ikke passer til. Montasje: Privat
Sist oppdatert:
House of Singles likte dårlig at Mikaela Hørberg (23) klaget.

BERGEN: Mandag skrev Mikaela Hørberg (23) et kritisk innlegg mot klesbutikken House of Singles i Bergen på Facebook-profilen sin.

Senere på kvelden delte hun det direkte på bedriftens nettside. Tilbakemeldingen ga henne hakeslepp.

- Vår vurdering var at kjolen ble presset ned på en kropp den ikke var ment for, står det i avslutningen av et innlegg som kommer fra House of Singles Bergen sin profil på Facebook.

Hele samtalen kan du lese i bunn av saken.

Skulle på ball

I starten av februar skulle Mikaela Hørberg (23) begynne forberedelsene til et kommende ball.

Hun lånte en kjole fra sin søster og gikk til skredderen hos House of Singles i Bergen for å få byttet en glidelås, fordi hun mente at den var ødelagt.

23-åringen forteller at skredderen ikke mente at glidelåsen var ødelagt, men at han til slutt gikk med på at den skulle byttes.

Da søsteren hennes hentet den ferdige kjolen skal hun ha fått beskjed om at det var paljettene på kjolen som gjorde at glidelåsen var treig og at de derfor hadde sydd den ut litt samt flyttet på noen paljetter. Altså ikke byttet glidelås.

Før ballet tok hun på seg kjolen og gikk på en førfest. Der raknet hele glidelåsen.

- Jeg fikk heldigvis låne meg en kjole, sier hun til Bergensavisen.

- Kunden hadde feil

Hun gikk tilbake til skredderen og ga klar beskjed om at hun ikke ville betale for en skadet kjole.

- Han var enig i det og sa at jeg ikke skulle betale noe. Da fikk jeg en kvittering der de hadde skrevet at summen var betalt.

Men da søsteren skulle hente ut kjolen som var blitt reparert, fikk hun beskjed om å betale 300 kroner.

- På kvitteringen i butikken, hadde de strøket over betalt og skrevet på 300 kroner. Min søster sa da at vi ikke skulle betale på grunn av det som var skjedd. Da nektet de å gi henne kjolen, hevder Hørberg.

House of Singles kontrer i en rekke Facebook-innlegg med at de ikke kjenner seg igjen i kritikken:

«Det er ikke begått noe feil fra vår side i dette tilfellet. Feilen vi gjorde var i utgangspunktet å høre på kunden som i dette tilfellet hadde feil.»

- Jeg fikk sjokk

- Hva synes du om tilbakemeldingene fra House of Singles?

- Det er useriøst og frekt. Man kan ikke si til en kunde at de ikke skal betale, og skylde på at det er kunden er feit og derfor må betale. Det er ikke det som er tilfellet og kjolen passer, sier hun til BA.

- iPhonen er stjålet

Når Bergensavisen tar kontakt med daglig leder Roald Olsbø omtaler han det hele som en hatkampanje mot House of Singles.

- Det er tull. Det er en hype som har spredd seg. Flere av personene som uttaler seg er ikke kunder hos oss.

-Jeg vet ikke hva som har skjedd. Vår telefon, som har vært koblet opp mot Facebook har vært borte et par dager. Iphonen vår har blitt stjålet. Den har vært borte, så vi har problemer med å finne ut hva som har skjedd. Det er noen som lager historier på våre Facebook-sider, hevder Olsbø og forteller at de har veldig mange fornøyde kunder.

- Så tyven har skrevet svarene til Mikaela?

- Jeg vet ikke. Den er blitt borte. Vi har prøvd å finne ut hva vi skal få gjort med det.

- Er mobilen meldt stjålet?

- Vi skal melde den stjålet nå.

Slettet innleggene

Nederst i saken kan du se deler av korrespondansen mellom Mikaela og Facebook-profilen til House of Singles Bergen.

Tirsdag kveld ble en rekke av disse innleggene slettet.

- Har dere slettet innleggene?

- Ja, det har vi gjort fra en PC som har tilgang, sier Olsbø.

- Hvordan har tyven fått informasjon om kjolejobben dere gjorde for Mikaela?

- Det vet jeg ikke. Kanskje vedkommende jobber her, eller kjenner til tingene.

På konkrete spørsmål om kritikken fra Mikaela Hørberg sier Olsbø at skredderen som utførte jobben er dypt uenig i hennes fremstilling av saken. Bergensavisen får ikke snakke med skredderen, fordi vedkommende er opptatt med jobb.

- Hans fremstilling av saken er annerledes enn det som står i innlegget, sier Olsbø.

- Dette har gått helt ut av proporsjoner. Vi har fått flere drapstrusler og hat-mail. Det er snakk om en glidelås, sier han videre.

- Skal du anmelde drapstruslene?

- Jeg vet ikke hvor seriøst jeg skal ta disse greiene. Det kommer fra alle kanter og dette er mennensker som vi ikke kjenner, og vi har ikke mulighet til å vite hvem de er, svarer Olsbø og forteller at kritikken har gått utover arbeidsmiljøet.


Les flere saker fra Bergensavisen her!

Lik oss og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere