Gå til sidens hovedinnhold

Kleskjede legges ned

Slutt for Voice of Europe.

Voice Norge omstrukturerer kjededriften og legger ned Voice of Europa-butikkene, ifølge en pressemelding onsdag ettermiddag. Selskapets resultater har i lengre tid vært belastet av svak lønnsomhet i Voice of Europe, opplyses det.

Selskapet vil konsentrere satsningen om kjedene Boys of Europe, VIC og Match.

- Disse endringene er helt nødvendige for at vi skal kunne oppnå tilfredsstillende lønnsomhet i Voice Norge. Samtidig får vi frigjort nødvendige investeringsressurser til å styrke våre tre gjenværende kjeder ytterligere, sier adm. direktør Sverre Helno i Voice Norg

Ved utgangen av 2008 hadde Voce Norge totalt 377 butikker og en butikkomsetning på 1,6 milliarder kroner.

Basert på en vurdering av beliggenheter og markedspotensial vil de fleste av Voice of Europe kjedens totalt 77 butikker bli omprofilert for videre drift som henholdsvis Boys of Europe, VIC eller Match. Parallelt med dette vil det i samarbeid med gårdeiere bli jobbet med løsninger som sikrer en utvikling mot større butikkenheter i selskapet. Majoriteten av Voice of Europe -butikkene eies av Voice Norge, men kjedens 15 franchisetakere vil også bli berørt av endringene, ifølge meldingen.

For raskt å kunne realisere synergier og rasjonaliseringsgevinster i forbindelse med avviklingen av Voice of Europe, er det igangsatt et større restruktureringsarbeid i Voice Norge. Det medfører blant annet samordning av en rekke arbeidsoppgaver ved selskapets servicekontor og lager. Omkring 20 stillinger vil bli overtallige som en konsekvens av dette. Med utgangspunkt i en grundig kompetansekartlegging ventes det at den nye organisasjonen vil være på plass før jul. Selskapets tillitsvalgte er informert og har deltatt i drøftelser med ledelsen, opplyses det videre.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot