NA24.no

Kutter ut tv

Plateselskaper dropper tv-reklame fordi ingen unge ser på.

Flere norske plateselskaper kutter satsingen på fjernsynsreklame, siden unge folk ikke ser så mye på tv.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Men å satse på nett hjelper ingenting, for der sitter ungdommene å laster opp og deler filer gratis, skriver Dagens Næringsliv.

- Vi begynte å oppleve at tv-reklame rettet mot ungdom bare ikke funket. Vi nådde dem ikke og det har vi bare måttet ta konsekvensen av, sier Sony BMG-sjef Lena Midtveit.

I 2004 brukte de fire største plateselskapene 227,8 millioner kroner i tv-reklame, i fjor var beløpet 156,4 millioner.

- Så lenge platesalget er såvidt lite, er tv noe man må tenke seg om førr man satser på. Det er veldig dyrt. At færre ser på tv betyr jo også noe, sier daglig leder i Warner Music, Fred Engh.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere