*Nettavisen* Økonomi.

Kveler fett-reklame

Foto: (Scanpix)

Engelske myndigheter setter nye grenser for reklame for usunn mat.

Tidligere i år trådte første leddet i forbudet mot reklame for fetende produkt, rettet mot unge under 15 år, i kraft i England. Nå utvides forbudet ytterligere, skriver MediaGuardian.

NA24 - din næringslivsavis

The Committee for Advertising Practice (CAP) bekrefter onsdag at forbudet også vil gjelde medier utover tv, som magasin, nettet, aviser, utendørsreklame og på kino.

De nye restriksjonene vil tre i kraft 1. juli.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Reklame-vaktbikkja Ofcom innførte forbud mot reklame for junk-food for å redusere fedmen blant engelsk ungdom.

- Disse nye reglene er laget for å beskytte barnas helse og samtidig tillate annonsørene en god grad frihet til å promotere sine produkt, sier Adrew Brown, styreleder i CAP.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.