Lanserer nytt mobilt annonseformat

Foto: Shutterstock (Shutterstock)

- Kan tilpasse informasjonen på helt nye måter.

Widespace lanserer som første aktør et mobilt swipe annonseformat der den franske bilgiganten Citroën er først ute med å teste nyvinningen, ifølge en melding.

Formatet skiller seg ut ved at mottakeren for første gang kan bla i én og samme annonse på mobilen. Øystein Hågenvik Johansen markedssjef i Citroën Norge, sier at swipeformatet gjør at de kan tilpasse informasjonen på helt nye måter.

- Den mobile kanalen er noe vi lenge har vurdert som en del av mediamiksen. Vi har gått fra en verden der mediebildet var delt opp i perioder til alltid å være tilgjengelig og på. Løsningen Widespace har utviklet for oss gjør at vi med et lite format kan legge til langt mer informasjon enn tidligere. Noe som gjør at vi enklere kan kommunisere med kunden for deretter å opprette en dialog, sier Øystein Hågenvik Johansen i meldingen.

Donjo Khattak, ansvarlig for Widespace i Norge, sier ingen per dags dato har levert en kampanje med swipefunksjon på mobil.

- Mobilen er en personlig eiendel. Resultater fra utlandet viser det å utnytte mobilens unike posisjon i brukerens hverdag med interaktive annonser skaper bedre resultater. Med swipe annonsering åpnes det opp for en mer omfattende budskapsformidling som igjen gjør det enklere for mottaker å vurdere produktet. Det kombinert med segmenteringsmuligheter som for eksempel kjønn, alder, geografi og tid gjør det enklere enn noen gang å skreddersy budskapet og dets omfang, sier han.

Kun 1 prosent av medieinvesteringene blir gjort i den mobile kanalen. Til sammenligning ligger bruken per døgn på mobil på 10 prosent.

- Vi ser at mange norske bedrifter mangler en strategi for å bruke den mobile kanalen. Mange glemmer viktigheten av at potensielle kunder bør kunne søke opp informasjon om dem via mobilen og finne frem til dem via lokasjonstjenester. Norske bedrifter er dyktige på tradisjonell web, men dessverre glemmer altfor mange mobilen i kommunikasjonsstrategien. Det er derfor gledelig at innovative bedrifter som Citroën baner vei, sier Donjo Khattak.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag