*Nettavisen* Økonomi.

Legger ned reklamebyrå

Proximity har tapt flere nøkkelkunder. Nå legges den norske delen ned.

Etter å ha tapt nøkkelkunder som Posten og Netcom har den internasjonale ledelsen i Proximity besluttet å legge ned Proximity i Norge.

De siste årene har Proximity vært den lønnsomme delen av et reklamebyrå som har slitt med store underskudd. Selskapet har tjent penger og vunnet priser, mens eierbyrået BBDO Oslo har slitt tungt.

NA24 - din næringslivsavis

Nå er det BBDO som skal overta Proximitys internasjonale kunder i Norge.

Dette er den andre nedleggelsen av en norsk avdeling av et internasjonalt byrå på under et år. Sist sommer la den internasjonale kommunikasjonsgiganten WPP ned Ogilvy i Norge, nå legger altså rivalen Omnicom ned Proximity her i landet.

Nedleggelsen skal gjennomføres innen august i år.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.