NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

Little Steven skal fronte stor Telenor-kampanje

Sist oppdatert:
- De norske særegenhetene er ufattelig fornøyelige og tidvis uforståelige.

Telenor kopierer nå suksesssen DNB hadde med å dra inn en superstjerne i sine reklamekampanjer, og lanserer en ny reklameserie hvor de har dratt inn skuespiller Steven Van Zandt til å fronte selskapet.

Les også:

Ifølge Telenor er målet med den nye serien, som har fått navnet Mission Norway, å vise frem Norge som «annerledeslandet» - og at Telenor har fått suksess på grunn av dette. Serien times rett inn mot OL, og får premiere opp mot åpningssermonien. Det hele sparkes igang med en tominutters reklamefilm, etterfulgt av flere kortere snutter.

Norske særegenheter

Litte Stevens innarbeidede forhold til Norge gjennom Lilyhammer er ikke unaturlig bakgrunnen for at stjernen har blitt med.

- Prosjektet har vært veldig givende, ikke minst fordi kjernen i kampanjen er den norske annerledesheten. Som de fleste vet har jeg opparbeidet meg en viss fascinasjon for Norge, for å si det mildt. De norske særegenhetene er ufattelig fornøyelige og tidvis uforståelige, men samtidig fører de til mye kreativitet og smarte løsninger som mange andre aldri ville tenkt på, sier Steven Van Zandt i en pressemelding.

Van Zandt blir i utgangspunktet med i tre av reklamefilmene, men Telenor opplyser at det kan bli laget flere filmer over samme lest uten Lilyhammer-stjernen i hovedrollen.

100 mil fiberkabel til Svalbard

Ifølge Telenor er målet å vise frem de særegenhetene Telenor har komemt frem med.

- Denne kampanjen har som mål å vise andre og mer ukjente sider av Telenor som kanskje ikke nordmenn tenker på, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.

- Det er nok eksempelvis ikke så mange som er klar over at vi strakk en nesten 1000 kilometer lang fiberkabel mellom Tromsø og Svalbard, noe som ga grunnlag for utvidelse av teletilbudet der og bedre dataoverføring for forskning og satellittovervåking, sier Svendsen.

- På tross av at Norge er et lite land har nordmenn alltid turt å flytte grenser og sette seg store mål. Det å tørre å tenke annerledes for at kundene verden over skal få bedre tjenester, er en av Telenors store fordeler.

Kostbar affære

Kampanjen skal gå både på TV, i aviser, på nett og «ute der folk ferdes», og telegiganten har gått til det londonbaserte reklamebyrået Green Cave People for å få konseptet utviklet med det de kaller friske øyne.

En massiv reklamekampanje frontet av en internasjonal stjerne er ikke gratis.

- Det koster mer enn en en reklamekampanje, det er klart, men jeg vil ikke gå inn i hvor mye det koster, sier Bjørn Ivar Moen, divisjonssjef for mobil i Telenor, til Nettavisen NA24.

Eksperter Nettavisen NA24 har snakket med anslår at rene produksjonskostnader for en slik produksjon er rundt fem millioner kroner. I tillegg kommer betalingen til Little Steven, som neppe skal ha mindre enn en million.

Den virkelig store kostnaden kommer nok likevel på å få sendt og distribuert kampanjen, ikke minst tominutters TV-innslag i samband med åpningssermonien.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere