*Nettavisen* Økonomi.

Liverpool-stjernen slettet twitterkontoen - nordmann sto bak

REKLAMESTUNT: Norske Martin Rodahl (t.v.) står bak reklamefilmen for DHL med Mohamed Salah, en av verdens største fotballstjerner, i hovedrollen. FOTO: Privat

Liverpools Mohamed Salah slettet Twitter-kontoen - så viste det seg å være et reklamefilm-stunt - med norsk regissør.

22. januar la den verdensberømte Liverpool-spilleren Mohamed Salah ut denne kryptiske meldingen: "2019 Resolution: Time to get in touch, for real."

Like etterpå slettet han kontoene sine på Twitter, Facebook og Instagram. Dette utløste et skred av hoderistende kommentarer og fortvilelse blant fans. Salah har totalt over 25 millioner følgere på Twitter og Instagram.

Men så viser det seg at tweeten inngår i en reklamefilm for fraktgiganten DHL. Det globale logistikkselskapet la torsdag kveld ut denne meldingen på Instagram: “We’ve reached Mo Salah and we can connect you to him!”, ledsaget av dette bildet:

Den tre minutter lange reklamefilmen omhandler gleden ved "ekte" ting og handlinger, og utspiller seg som positiv kommunikasjon mellom stjernen Salah og kreative fans, selvsagt da med DHL som leverandør av varene.

Bak det hele står nordmannen Martin Rodahl, som er leder for produksjonsselskapaet Picturenorth. Rodahl har vunnet flere priser for dokumentarfilmer og reklamefilmer i USA og bor vekselvis i New York, Chicago og Europa.

Her kan du se videoen:

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag