NA24.no

Livsfarlige amatørflypassasjerer

(Illustrasjonsfoto: Scanpix/AFP)
Uerfarne indiske flypassasjerer skaper hodebry for flyselskapene.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Indias økonomiske oppblomstring har ført til at flyreiser har blitt et transportalternativ for atskillig flere mennesker. Men mange av passasjerene aner ikke hvordan de skal oppføre seg om bord i et fly og det kan føre til alvorlige situasjoner.

NA24 - din næringslivsavis

Ettersom flerfoldige nye flyr har det også vært en oppblomstring av nye indiske flyselskaper, men ikke alle er like flinke til å forklare passasjerene hva man skal gjøre om bord i et fly. For eksempel prøvde en passasjer å åpne en dør rett før take-off, ifølge BBC.

En rapport avslører at noen passasjerer fikk et fly til å nødlande fordi de ønsket å levere en klage til piloten. Trøbbelmakerne skal i hovedsak være passasjerer som aldri har flydd før, men også byråkrater og politikere skal ha vært vriene passasjerer.

Rapporten foreslår at passasjerene bør bli opptrent i hva som er riktig og galt å gjøre når man er flypassasjer, og at selskapene bør være i stand til å ta pusteprøver før boarding om de virker fulle.

- Utilfredsstillende flyplassinfrastruktur, mangel på mat og nikotin, lange ventetider som en følge av tåke og lignende kan gjøre folk frustrerte, sier Ajay Jasra, fra selskapet Spicejet, til BBC.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere