*Nettavisen* Økonomi.

Løfter frem kreative talenter

Her er bilde av jentene i projektet (Emma Clare Gabrielsen kunne ikke delta på bilde) Foto: Adidas

Utfordrer fem unge kandidaters kreativitet.

Adidas Originals utfordrer nå fem unge kandidater som har gjort seg bemerket innenfor sitt kreative fagfelt. Utfordringen er å forvandle et stort, hvitt lokale til en scene for sin egen kreativitet.

Prosjektet «Originals White Space Project» ble lansert i april, og finner sted i ni byer over hele verden.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

– Målet med prosjektet er å løfte frem et ungt talent i kreativ utfoldelse. Derfor har vi valgt ut fem unike kandidater som har fått spørsmålet om hva de vil gjøre med et stort, tomt og hvitt lokale. På denne måten får vinneren virkelig utfolde sitt kreative talent, sier Kristin Fjeld, PR– og merkevareansvarlig i adidas Norge i en pressemelding.

Fra girl power og tegneutstilling
De kreative fagfeltene som representeres i prosjektet er dans, journalistikk, konseptutvikling, illustrasjon og DJing, og kandidatene har alle kommet opp med en ide hver på hva de ville brukt premien til.

De tre jentene Pearl (23), Angela (23) og Amie (18) fra dansegruppen Tabanka Dance Ensemble, som deltok i «Norske Talenter» i 2009, vil bruke det hvite rommet til å arrangere kurs i «girl power». Bloggeren og illustratøren Hanne Sigbjørnsen (21), bedre kjent som Tegnehanne som vant prisen for årets blogg på Vixen Blog Awards tidligere i år, vil ta blyanten fatt og lage en tegneutstilling.

Til «it girl»-audition og selvrealisering
Journalisten, Emma Clare Gabrielsen (20), vil rett og slett skape en kjendis, og arrangere en «it-girl»-audition hvor hun gir vinneren mulighet til å bli superstjernen i sitt eget liv. Konseptutvikleren Fride Severeide (26) vil benytte premien til å realisere sin egen jentedrøm, nemlig å lage et soverom med både walk-in-closet og badekar midt i rommet. Elisabeth Larsen (28) er DJ og daglig leder i DJ-gruppen oh Mama! Crew, og vil hjelpe andre kvinner til å nå drømmene sine ved å arrangere et seminar om entreprenørskap, musikk, dans, drømmer og inspirasjon.

Vinneren vil offentliggjøres i slutten av april, og «Originals White Space Project» finner sted 2.juni på Westerdals School of Communication i Oslo. Utvelgelsen av kandidatene er det leserne til Det Nye som står for. Det Nye er en samarbeidspartner med adidas Originals i prosjektet.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.