*Nettavisen* Økonomi.

Løftes opp av fotball

Foto: Andres Kudacki (Ap)

Årsbeste for Champions League og Viasat 4.

Gårsdagens dramatiske og superspennende semifinale i UEFA Champions League mellom Real Madrid og Bayern München hadde hele 278.000 seere i gjennomsnitt på Viasat 4. Mot slutten av straffesparkkonkurransen satt hele 408.000 seere klistret til tv-kanalen.

De høye seertallene på fotballkampen førte til at Viasat 4 var Norges nest største kommersielle tv-kanal i går med en markedsandel på 18,3 prosent i målgruppen 15-49 år. Det er årets beste dag for Viasat 4.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Ny rekord for året
Samlet sett hadde TV3 og Viasat 4 en kommersiell markedsandel på hele 30,9 prosent i målgruppen 15-49 år i går. Også det er rekord for året.

- Det var en fantastisk semifinale i UEFA Champions League i går, og vi er veldig fornøyde med seertallene. Nå ser vi frem til å vise den store finalen mellom Chelsea og Bayern München lørdag 19. mai direkte på Viasat 4, sier presse- og informasjonsansvarlig Glenn Ø. Støldal i en pressemelding.

Sterke premieretall
- Viasat 4 er i medvind om dagen med gårsdagens fotballtall og sterke premieretall for egenproduksjonen Pimp My Ride Norge sist mandag. Så langt i april har Viasat 4 en kommersiell markedsandel på 8,3 prosent i målgruppen 15-49 år. Det er den suverent beste måneden for kanalen hittil i 2012, sier Støldal i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag