*Nettavisen* Økonomi.

«Lommeringeren» favoritt

McCanns film «Lommeringeren» er NA24-lesernes favoritt til å vinne Gullfisken.

25.01.08 15:13

På NA24 Propagandas avstemning har en fjerdedel av leserne mest tro på «Lommeringeren».

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

McCann Worldgroups administrerende direktør Thomas Høgebøl sier også de har tro på filmen for Netcom.

- Ja, det er en av filmene vi har tro på at kan gå helt til topps. Men det er mange filmer som kan vinne her. Det er en fagjury som har plukket frem filmene, men det er folket som skal stemme og det er slett ikke gitt hvilken film som når opp, sier Høgebøl til NA24 Propaganda.

Foruten å være direktør i McCann har Høgebøl også ledet juryen som har valgt ut de tolv filmene i finalen.

STEM SELV: Se de beste reklamefilmene og avgi din stemme her

Se filmen her (saken fortsetter under).

HTML EMBED

- Betyr mye
Høgebøl sier en seier i Gullfisken henger høyt.

- Det er klart at det gjør. Det er et program som følges både av utøverne av faget og folk hjemme i stua. Det rater alltid veldig bra og alle byråer og annonsører vil gjerne lage noe som blir likt, sier Høgebøl.

Han var i den tiden han var ansatt i TV 2 ansvarlig for programmet. Det er publikum selv som stemmer frem vinneren på telefon.

- Det er en fjær i hatten for det byrået og den annonsøren som vinner. Byrået får anerkjennelse for at det man lager blir likt av publikum og man blir også lagt merke til av potensielle nye kunder. Annonsøren får en bekreftelse på at man har gjort noe riktig da man valgte byrå og også en premie i form av annonsering på TV 2 for en betydelig sum, sier Høgebøl.

DDB med to favoritter
McCann fikk 25 prosent av stemmene i NA24 Propagandas avstemning med «Lommeringeren» og det er to filmer fra reklamebyrået DDB som følger på plassene etter. Ikea-filmen «Dame» er det 19 prosent av leserne som har tro på. Filmen «Tog» for Hydro er det 13 prosent som tror kan vinne.

Den filmen færrest har stemt på er «Uten armer» for annonsøren Nidar. Filmen fikk bare en prosent av stemmene, men har tidligere hevdet seg med ett sølv i reklamebransjens egen konkurranse Gullblyanten.

Her kan du se de to filmene med som leserne har stemt frem til annen- og tredjeplass.

«Dame» Ikea

HTML EMBED

«Tog» Hydro

HTML EMBED

Og her er filmen færrest av NA24 Propagandas lesere tror vil nå opp i Gullfisken på lørdag.

«Uten armer» Nidar

HTML EMBED


STEM SELV: Se de beste reklamefilmene og avgi din stemme her

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.